Niezapomniana majówka

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

W dniach od 1 do 3 maja 2015r grupa seniorów z Koła Emerytów Rencistów i Inwalidów oraz mieszkańcy gminy współpracujący z seniorami wyruszyli spędzić kilka majowych dni poza granicami kraju.

Wycieczkę zorganizowała pani dyrektor Joanna Murek. Firmą, która zadbała o szczęśliwa podróż było biuro podróży Fortuna TRAVEL. Po przekroczeniu granicy -słowackiej odwiedziliśmy pierwsza urokliwą miejscowość zwana także ,,Rzymem Słowackim” Trnava. Jest ona cackiem architektonicznym dzięki zabytkom kościelnym perłą miast słowackich. Następnie dotarliśmy do Bratysławy. Po spotkaniu z panią przewodnik, która była Polka mieszkająca od dwudziestu lat na Słowacji przejechaliśmy na Zamkowe Wzgórze i podziwialiśmy panoramę miasta. Ogromne wrażenie zrobił na nas Hrad i gmach Parlamentu. Spacer do Katedry świętego Marcina – miejsca koronacji królów z dynastii Habsburgów pozwolił nam nacieszyć się pięknymi widokami i budząca się do życia przyrodą. Mieliśmy przyjemność przebywać na Rynku Głównym z Rynkiem Franci szkanów, zobaczyliśmy Pałac prymasowski i Stary Ratusz. Po nocy spędzonej w hotelu PRIM w Bratysławie wyruszyliśmy do Wiednia. Stolica Austrii została założona około 500 r.p.n.e. Jako osada celtycka. Po spotkaniu z panią przewodnik również Polką z okien autokaru obejrzeliśmy: reprezentacyjna aleję Ringu, budynki: Ratusza wzorowanego na Ratuszu w Brukseli, Opery wiedeńskiej, Parlamentu, gdzie posłami byli Ignacy Daszyński i Wincenty Witos. Zwiedziliśmy kompleks pałacowy Hofburg- rezydencję Habsburgów od XIII do początku XX wieku, Katedrę świętego Stefana- najpiękniejszy kościół gotycki w Austrii, kościół kapucynów z kryptami cesarskimi Habsburgów. Mieliśmy przyjemność zwiedzić Operę Wiedeńska a nawet uczestniczyć w próbie generalnej.. Trzeciego dnia byliśmy na wzgórzu Kahlenberg-miejscu dowodzenia bitwa pod Wiedniem króla Jana III Sobieskiego, zwiedziliśmy kaplicę Sobieskiego w Kościele św. Józefa. W następnej kolejności przejechalismy do barokowego Pałacu Schonbrunn-i zwiedzaliśmy letnia rezydencję cesarska. Zauroczeni pięknem Wiednia szczęśliwie wróciliśmy do naszych domów.